cukorbetegség cimke

A végtagok zsibbadása igen gyakori panasz, melyet általában hosszabban kitartott, rossz vérkeringéssel járó testhelyzet okoz, és csupán pár percre jelentkezik. Amennyiben rendszeresen és huzamosabb ideig áll fenn a probléma, úgy alapos kivizsgálás javasolt, mivel gyakran komolyabb betegség tünete is lehet. Dr. Bibok György, a Cukorbetegközpont diabetológusa szerint ugyanis gyakori, amikor cukorbetegséghez társuló szövődményt jelez a kéz-illetve a láb zsibbadása.

Cukorbetegség fennállása esetén a betegeknek  vizsgálniuk kell a vércukor értékeiket, hiszen így egyrészt az alkalmazott terápia sikeressége ellenőrizhető, valamint fény derülhet a hipo-esetleg a hiperglikémia fennállására is. Hogy pontosan hogyan is kell ellenőrizni a vércukor értékeket, arról dr. Bibok György, a Cukorbetegközpont diabetológusa adott felvilágosítást.

Akit az életmódja hajlamosíthat a 2-es típusú cukorbetegség kialakulására, tehát például magas a vérzsír- és koleszterinszintje, túlsúllyal és magas vérnyomással küzd, esetleg a családban előfordul ez a betegség, fontos tudnia, hogy a mozgás bizonyos formái komoly védelmet jelenthet a diabétesszel szemben. Dvorák Márton, az Életmód Orvosi Központ mozgásterapeutája nem csak elméletben segít.

A nyári hónapokban igen sokan tartanak és mennek el kerti partikra, ahol a bogrács és a grill mellett különböző alkoholok is előkerülnek. Viszont felvetődhet a kérdés, hogy vajon koccinthatnak-e velük a cukorbetegek, vagy inkább mást töltsenek a poharukba? A kérdést Szarka Dorottya, a Cukorbetegközpont dietetikusa válaszolja meg.

A cukorbetegség rizikófaktora és következménye is lehet a túlsúly, melytől a vércukor értékek helyreállításához a betegnek meg kell próbálni megszabadulnia. Azonban sokan komoly akadályokba ütköznek a fogyást illetően, és szomorúan konstatálják, hogy a súlycsökkenés elmarad. Ennek oka többek között az, hogy vannak olyan antidiabetikum gyógyszerek, melyek megnövelik a testsúlyt. Hogy mégis mi minden segítheti elő azt, hogy kevesebbet mutasson a mérleg, azt dr. Porochnavecz Mariettától, a Cukorbetegközpont diabetológusától tudtuk meg.

A cukorbetegek körében olykor előfordulhat ún. hipoglikémiás állapot, mely a vércukorszint kórosan alacsony szintre történő csökkenését jelenti, és amellett, hogy igen kellemetlen és ijesztő tünetekkel jár, igen veszélyes is lehet. A hipoglikémia elsősorban az inzulinnal kezelt betegek körében fordul elő, de néha bizonyos típusú tablettás terápia mellett is jelentkezhet. Sajnos előfordulhat, hogy valaki rendszeresen találkozik a jelenséggel- hogy ilyenkor mi a teendő, azt dr. Bibok Györgytől, a Cukorbetegközpont diabetológusától tudtuk meg.

Az orvostudomány fejlődésének köszönhetően sorra jelennek meg újabbnál újabb készítmények különböző betegségek kezelésére. Nincs ez máshogy a cukorbetegségre való gyógyszerekkel sem, ugyanis itt is jelentős fejlődés volt tapasztalható az elmúlt évek során. Dr. Porochnavecz Marietta, a Cukorbetegközpont diabetológusa az újabb szereket mutatja be.

A magas vérnyomás és a prediabétesz együttes jelenléte sokkal komolyabb veszélyt jelent a szervezetnek, mint külön-külön. Dr. Vaskó Péter, a Budai Kardioközpont kardiológusa az összefüggésekre hívta fel a figyelmet.

Amint valakinél diagnosztizálják a 2-es típusú cukorbetegséget, egyből maga előtt látja azt, ahogy élete végéig inzulinnal injekciózza magát. Pedig nagyon gyakran ez elkerülhető. Hogy mikor és mi mindent kell ez ügyben tenni a betegnek, arra dr. Porochnavecz Marietta, a Cukorbetegközpont diabetológusa ad választ.

A 2-es típusú cukorbetegség kezelése elsősorban életmódterápián alapul, ám gyakori, amikor a beteg gyógyszeres, esetleg inzulinos kezelésben is részesül. Ez az esetek többségében semmilyen problémát nem okoz, sőt, a vércukorszint normalizálódásával a közérzet is javul, ám vannak, akik nem várt tüneteket tapasztalnak a terápia során. Ennek lehetséges okait dr. Porochnavecz Marietta, a Cukorbetegközpont diabetológusa ismerteti.